Turmericul

Turmericul

Turmeric, o fi el mic,
Da-i puternic, chiar e sic!
In mancare cine-l pune
Sta puternic ca un june.
 

Iubesc turmericul, nu neaparat pentru gust, cat pentru culoare si pentru efectele benefice asupra organismului. Dozat cum trebuie in diferite mancaruri, e chiar placut. Va recomand ca atunci cand doriti sa incercati un nou condiment sa si cititi despre el, cum se foloseste, in ce fel de combinatii etc. pentru ca intalnirea papilelor gustative cu el, sa nu fie una brutala, ci una blanda.

M-am gandit sa fac eu un pas in fata si sa va vin in ajutor cu cateva informatii. Turmericul, curcuma sau sofranul de India este cultivat in Asia si Africa iar principalii furnizori ai produsului vegetal sunt India, China, Indonezia, Jamaica si Sri Lanka.

Pulberea pe care o gasim in magazinele naturiste este obtinuta din rizomii plantei de Curcuma si are un gust usor amar, aromat si iute. Iar cei care sunt iubitori ai mancarurilor indiene stiu deja ca ea face parte din renumitul amestec de curry.

Eu prefer sa cumpar de cele mai multe ori rizomii si nu pulberea, insa daca nu va sunt la indemana, nu ezitati sa adaugati acest condiment sub formă de pulbere organică, pe lista celorlalte condimente din bucatarie.

Stiu ca multe persoane iau suplimente care contin turmeric insa va garantez ca e mult mai bine sa il luati in varianta lui integrala. Si daca va intrebati la ce este bun, va spun ca studiile farmacologice au aratat efecte antiinflamatorii, de reducere a nivelului colesterolului seric si hepatic, a trigliceridelor si crestere a raportului HDL/colesterol total, se vorbeste chiar de faptul ca ar dizolva si impiedica formarea calculilor biliari, actiune antimicrobiana, antitumorala, antioxidanta, de prevenire a diabetului de tip 2, reducand rezistenta la insulina.

Consumati cu masura pentru ca altfel poate avea un efect puternic iritant pentru mucoasa gastrica. Se spune că in doze mici poate ajuta in afectiuni gastrice dar in doze mari poate provoca ulceratii gastrice.

Ca si condiment se poate adauga in mancarurile care contin oua, cum ar fi omletele, in mancarurile cu orez, eu il adaug si la mancarea de linte, naut sau cartofi sau in sosurile pentru carnea de pui, la conopida sau in diverse supe crema (ador culoarea pe care o capata). De preferat sa fie adaugat la sfarsit, după ce mancarea a fost gatita si a stat o vreme departe de foc. Se spune si ca prezenta piperului alaturi de turmeric ar creste absorbtia acestuia dar si eficacitatea.

Dupa cum v-am spus, eu folosesc rizomii pe care ii adaug cateodata in shake-urile mele de fructe sau legume cateva bucatele taiate.

Am inteles ca ar exista o bautura specifica ce contine turmeric si care se numeste Mango Lassi cu iaurt de casa si mango, consumata rece. Nu ma incanta prea tare combinatia dar as incerca sa vad cum e, de curiozitate, si poate as inlocui iaurtul cu lapte de cocos, asta pentru ca mai toate iaurturile sunt pasteurizate si nu traiesc la tara pentru a-mi putea face rost de lapte proaspat din care să prepar iaurtul.

Incercați, cine stie, s-ar putea sa va placa!

Bucurii!

Daca ti-a placut acest articol si vrei sa fii la curent si cu urmatoarele pe care le scriem, te poti abona la newsletter si ne puteti sustine cu un LIKE sau SHARE pe pagina noastra de Facebook!